Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Koktejly a sny

- Žádní negramotní taxikáři, žádní kokrhající kohouti uprostřed noci, nikdo se se mnou nechce vyfotit, nikdo mi nenabízí úžasný naušničky, netroubí se tady, nedávaj tu super hindy filmy, zima je tu, krysy tu neběhaj... Je to tady strašně sterilní. - Zaúpěla jsem při pohledu na listopadovou Prahu. Taxikář na se na mě otočil a pozdvihl obočí.

Všude dobře doma nejlíp, říkají. A já jim to neberu. Křivka mojí spokojenosti ale roste s počtem kilometrů, které nechávám za svým domovem. Říkají tomu útěky. To já taky.  A přesně tady teď jsem. Na útěku, asi osm tisíc kilometrů daleko. V autě bez pásu, někde mezi Maisurem a Palolem, za Kardomonovými horami, před písčitými plážemi, uprostřed palmových lesů. Do Indie utíkám poslední dobou ze všeho nejradši.

- Hele ten řidič je asi negramotnej. - Otočila jsem se na svoje dvě spolucestovatelky dozadu.

- Nešil, to by asi neměl řidičák, ne?! -

- No já nevim, -  zapochybovala jsem. - Na všech křižovatkách staví a ptá se na cestu. Přitom je před každou cedule se směrovkou. -

- Hmmm. -

- Myslíte, že bych mu měla radit? -

- Radši ne, by se mohl urazit. Ale kontroluj, kam jede. - dodala Lucka a sledovala dál okolní krajinu.

- OK. - zapadla jsem zpátky do sedačky.

Snažím se pochopit místní dopravu. Drobné posunky, kterými řidiči autobusů naznačují, že je rychlejší auta mohou předjíždět. Troubení před zatáčkou. Modlitby řidičů během cesty.

Kochi. Přílet a nadšení. - Hurá, jsme zase v Indii. Jupíííí!!! - S Lenkou skáčeme po posteli a řveme víc než muezíni v mešitách.  Už se těším, až se svezu rikšou, až si dám první masala čaj, indickou placku a budu se s inďákem dohadovat nad cenou hipísáckejch kalhot. - letí mi hlavou.

- Smrdí to tu jak v pochcanym bázenu, - kouká na nás s despektem Lucka.

- Neboj, to si za chvíli zvykneš a brzy tak budeš smrdět taky. - uklidňuju jí. Stejně se neusmívá.

Ten přiblblej úsměv mi z tváře jen tak nikdo nesmaže. Není to tady jenom namalovaný? Taková  pěkná kýčovitá kulisa z bollywoodského filmu? Projíždíme keralské tišiny na loďce a já se občas musím štípnout. Opravdu takováhle místa na zemi existují? Slunce, palmy, jezera  a říčky? Barvy, které jsou k vidění jen na fotkách z photoshopu… 

Při večeři nás na loďce žerou komáři. Moc. Myslím na dědu - měl malárii. Každé Vánoce prý na babičku křičel. Ať vezme sekáček a sekne. Do dědy. A tak jíme, je tma, nevidíme milióny moskytů, kteří  nám plavou v omáčkách a sajou naši bělošskou krev. A je vedro, strašně  strašný.

Je zima, tma a Diwali. Stojíme v zácpě v horách, kolem nás se střílí, vybuchují ohňostroje. Bolí mě v krku tolik, že nemůžu ani mluvit. Třeští a motá se mi hlava. Snad je to proto, že jsem ještě před pěti hodinami byla o kilák a půl níž. Snad. A nebo jsou to první příznaky malárie.  Chci jen spát. Hotely jsou obsazený. Žádná rikša nestaví. Je přece Diwali, dneska nemá nikdo nouzi. Stojíme uprostřed špinavýho města kdesi v kardamonovejch horách. A pak se objeví blond anděl z Polska, odvede nás do hotelu a já si vezmi kouzelnou pilulku a usnu.

Ráno. Moře. Kokosová chatička. Ta se třese při každém nadechnutí. A to v ní dejcháme tři.– Ale my známe Rajua!!! – pronášíme zaklínadlo, které nám má ušetřit pár rupií. Inďáka s výrazem finančníka z Wall Street, zdá se, naše známost s předchozím majitelem kokosových chatiček nedojímá. Významně si nasazujeme krosny. Uděláme tři kroky směrem k východu. Velmi pomalé tři kroky.  Poslední nádech a výdech. „OK, give me thousand two hundred.“ rezignuje finančník.

Auto zastavilo. Řidič vystoupil a zmizel. Před námi pomalu zapadá slunce a za námi nenápadně přebírá vládu měsíc. Zmateně jsem se podívala nad sebe, nakláněl se nade mnou svatý muž s ohníčkem v ruce.

- On to tady celý podpálí. - pípla bojácně Lucka.

O minutu později jsem zahlídla i našeho řidiče. Modlil  se v nedaleké svatyni. Muž  v oranžovém hábitu udělal nad každou z nás magické gesto a vzdálil se.

. … a pak spadli z útesu, … a pak se převrátili na bok, … a to bylo naposledy, co je někdo viděl živé.  Při stoupání do strmých kopců kozích stezkách mě napadá mnohé. Pochopila jsem význam modliteb našeho řidiče i svatého muže. Zavřela jsem oči a tiše se modlila.

Otevřela jsem oči. Poslední podvečer na Goa, slunce se pomalí kutálí na druhou stranu země. Upíjím koktejl a pozoruju obsluhu. Chlapeček, Božan a Banderas. Budou mi chybět až do konce života.  Božan se naklonil k našemu stolu. Nepálec, tetování, mandlové oči. Položil přede mě další drink.

- Víš, co zpívají v té písničce? -  zeptal se a upřel na mě ty svoje tůně.

Zmocnila se mě lehká závrať- skoro taková jako v horách. Jen se mi nechtělo zvracet. Zavrtěla jsem hlavou.

- Miluji tě, ale ty to nevíš. -

Sklopila jsem oči. Asi se mi na pár vteřin zastavilo srdce.

Coctails and dreams. Je noc a tohle je jediný bar, který má ještě otevřeno. Yousuf mi přinesl další koktejl, v marné naději, že mu splní všechny jeho sny. Yousuf, který se mi snažil prodat večer náušnice .

Do ucha mi šeptal sladká slůvka. Snažil se mě obejmout. Smála jsem se a utíkala mu. Po pár koktejlech jsem si připadala jako v bollywoodským filmu, možná jsem i zpívala a tančila. Určitě mi zpomaleně vlály vlasy.

- Goodnight. And thanx for nice evening. - pohladila jsem ho po ruce a poslala mu vzdušný polibek.

Než se stačil nadechnout, byla jsem fuč.

- Kde seš? – uhodila na mě Lenka, jen co za mnou zapadly dveře.

- No na beachi, přece.  -

- Jsou tři hodiny ráno, odešli jste v deset. Mně trefí. A kde máš boty? -

Podívala jsem se dolů, boty tam vážně nebyly.

- No jo, boty. - pravila jsem bystře.

- Jdi chrápat, nebo tě zabiju. -

Šla jsem chrápat. Boty jsem už nikdy nenašla.

Jsem tady hodinu. Doma. Nevypadá to, že by se toho tolik změnilo. Na facebooku se řeší tetování našeho možného budoucího prezidenta. Tuberák, co bydlí o patro níž, si pořád ještě nevykašlal plíce z těla. A světlo v kuchyni je rozbitý stejně, jako když jsem před třemi týdny odjížděla. Snažím se nemyslet na včerejší rozpálenou Bombaj. Ani na voňavé moře a zlatý písek. A už vůbec ne na romantický film, který jsem si dopřála poslední večer v bombajském kině.  Otevřela jsem e-mail. … I am in place now in a hot weather near the sea...  Do Indie se rozhodně musím vrátit. Dokončit pár věcí. Třeba zabít provokatéra Yousufa.

Autor: Klára Hüttlová | neděle 9.12.2012 15:07 | karma článku: 11,19 | přečteno: 1345x
  • Další články autora

Klára Hüttlová

Proč se učíš švédsky? (2. část)

Sever je zkrátka návykovej. Jednou přeplujete Öresund (slabším povahám ostatně stačí nalodit se v Rostocku směr Dánsko) a jste chyceni. To vám řeknou všichni u nás v kurzu a nejen tam. Vážně. Chcete-li si zachovat jasnou mysl, bystrý úsudek, klidné spaní a i nadále se pohupovat na měkkém obláčku sladké nevědomosti, rozhodně nepřemýšlejte nad severem. (První část naleznete tady)

13.4.2015 v 22:19 | Karma: 12,44 | Přečteno: 646x | Diskuse| Cestování

Klára Hüttlová

Proč se učíš švédsky? (1. část)

Sever je zkrátka návykovej. Jednou přeplujete Öresund (slabším povahám ostatně stačí nalodit se v Rostocku směr Dánsko) a jste chyceni. To vám řeknou všichni u nás v kurzu a nejen tam. Vážně. Chcete-li si zachovat jasnou mysl, bystrý úsudek, klidné spaní a i nadále se pohupovat na měkkém obláčku sladké nevědomosti, rozhodně nepřemýšlejte nad severem.

11.4.2015 v 22:13 | Karma: 12,26 | Přečteno: 853x | Diskuse| Cestování

Klára Hüttlová

Uměleckoprůmyslový víkend

Chodit na muzejní noc je čistej nerozum. To ví každém malej harant. Vzpomínám si, bylo to před lety, nic zlého netuše, dojela jsem na Staroměstskou a vstoupila do Uměleckoprůmyslového muzea. Temno, mraky lidí, někde v dáli tušené, chabě osvícené exponáty.Dav mě nesl, sotva jsem popadala dech a marně hledala ceduli s nápisem „Východ“. Svůj omyl jsem nakonec rozdýchávala na schodech s výhledem na židovský hřbitov. Snažila jsem se najít pokoj v duši.

1.7.2011 v 16:20 | Karma: 10,25 | Přečteno: 1725x | Diskuse| Kultura

Klára Hüttlová

Kolik stojí sex? A kolik láska?

Doba konzumu a nakupování nás mění ve zvířátka. Nejdříve sedíme dlouhé hodiny připoutání ke kancelářské židli, abychom posléze trávili volné chvíle lovem v nákupních centrech. Všechno má svojí cenu – víno z Francie, nový parfém od Gucciho i boty od Baťy. Víme, kde nakoupit levně i kde nakoupit luxusně. Dovedeme si spočítat, kolik utratit za pravou pashiminu a je nám jasné, že ta od vietnamského klenotníka z rohu ulice, je dobrá leda tak na vytření podlahy. Ocenit dokážeme všechno. Ale jaká cenovka visí na komoditách jako sex, vztah a láska?

30.6.2011 v 23:03 | Karma: 16,49 | Přečteno: 2889x | Diskuse| Ona

Klára Hüttlová

Princové a ti ostatní

„Moje kamarádka si pro mě představovala někoho, kdo mě bude na rukou nosit. Ale víte co, svět není ideální! Takhle to přece nikdy není! Proto ona dodneška partnera nemá, já ano.“ Vendula Auš Svobodová. Zaklapla jsem starší číslo časopisu pro ženy. Být kamarádkou Vendulky, už s ní nikdy nepromluvím! Byla moje první myšlenka. A nemá náhodou pravdu? Byla moje druhá myšlenka.

30.5.2011 v 17:11 | Karma: 17,17 | Přečteno: 2240x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Proč mají Japonsko a Indie problémy? Protože jsou xenofobní, kázal Biden

2. května 2024  20:57

Americký prezident Joe Biden označil Japonsko a Indii za „xenofobní“ státy, které nevítají...

„Můžete nás grilovat.“ Koalice SPOLU zahájila kampaň u piva a klobás

2. května 2024  20:41

„Ááá, náčelník přijíždí,“ zahlásil europoslanec ODS Alexandr Vondra. K poděbradské kolonádě, kterou...

Na Plzeňsku hořela hala sklárny, oheň zasáhl třetinu střechy

2. května 2024  18:22,  aktualizováno  20:15

V Heřmanově Huti na severním Plzeňsku hořelo v areálu sklárny. Podle informací iDNES.cz od hasičů,...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 75
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2608x
Prý vypadám exoticky a mám docela hezký … oči. Miluju umění, muže (někdy, některé) a ženy. Často tlachám v kavárnách a občas hraju divadlo. Jsem naivní cíťa a podle toho tento blog vypadá.

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky