Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hlavně nepij vodu z Gangy!

Opustila jsem místo, kde stěny chrámů pokrývají nadržení bohové a sexy nymfy. Povečeřela jsem u místního mafiána a jeho sestra mi pomalovala ruce henou. Za dvanáct hodin se proberu u řeky, kde kromě jiného plujou mrtvoly. Jedu ve vlaku. Někde mezi Khajurahem a Váránasí. Někde mezi peklem a rájem. Na oknech jsou mříže a po zemi běhají krysy. Jsem špinavá jak prase, není mi blbě a zatím mě obrali jen o pět set rupií. Jsem v Indii,.

Zkroucená v lehátkovém voze si marně lámu hlavu, proč mám tak blbý sny.

Co by nadšený teenager jsem pani učitelce na francouzštinu tvrdila, že voyage de mes rêves (rozuměj cesta mých snů) bude do Indie. Že tam mají supr památky, supr oblečky a supr jídlo. Pani učitelka se zatvářila trochu nejistě – Tak hlavně nepij vodu z Gangy! – pravila.

Když jsem dva týdny před odjezdem zorganizovala prohlížení fotek z mého korejského dobrodružství, šokovaně jsem zírala na proudy mých kamarádů, kteří dorazili. Lidi, co jsem neviděla třeba i rok, se najednou vylouply z virtuální mlhy a přišli do kamenné kavárny. Po pár lahvích vína, když nastala hodina nejvyšší, se všichni začali loučit. Objímali mě, divže dojatě neslzeli. – Prosim tebe, vrať se!- Říkali. A dodávali - Hlavně nepij vodu z Gangy!

V předvečer odletu odcházím z práce a šéf mě zastavuje na chodbě. Plácá mě po zádech a má takový ten výraz jako mý kamarádi v tý kavárně po pár lahvích vína. - Jo, já vim. – přerušuju ho, když se nadechuje. – Hlavně nepij vodu z Gangy! –

Trochu mě to rozhodilo. Jasně - hrozí mi tam pár smrtelnejch chorob, potkám možná velký pavouky a dosti lidem se tam asi nežije dvakrát vesele… Ale jedu přece do země supr památek, supr oblečků a supr jídla. Proč maj všichni pocit, že se nevrátim, že jsem se nejspíš totálně zbláznila a že budu pít vodu  z Gangy?

Letadlo dosedá v Dillí. Přijíždíme na Main Bazar. Ulice, kde je soustředěno spousta obchůdků, restaurací a taky pár příjemných hotelů, se nachází nedaleko nádraží.  Na vaše smysly budou útočit barvy, vůně a rupie z peněženky budou mizet kosmickou rychlostí - Lonely Planet.

- Jste si opravdu jistí, že jste chtěli jet sem? – ptá se  řidič rozpačitě? Vyděšená jako myš procházím tmavou uličkou. Míjí mě kráva a podél zdí polehávají stíny. Křečovitě držim baťoh. Nevyšiluj, nevyšiluj! Najdeš hotel, vyspíš se a ráno bude všechno oukej. Ty jo, tohle fakt nedám, proběhne mi hlavou, když se málem přerazim o kozu, co mi přeběhla přes cestu.

V Dillí bydlí víc lidí než v celym Česku a já mám pocit, že se všichni narvali do týhle ulice. Jsem první den v Indii. Z hotelu (který byl za rozumnou cenu a byl nejmíň plesnivej)  jsem drahnou chvíli pozorovala ten mumraj dole. Asi stokrát jsem si protřela oči, jestli náhodou ještě nespim. Main Bazar se proměnil v mraveniště, kde se místo brouků proplétají rykši, lidi, krávy, opice a bůhví co ještě. Nakonec sbírám odvahu. Je čas omrknout aspoň Páteční mešitu, co je za rohem.

Ukazuje se, že „za rohem“ je relativní pojem. Rezignuju a nasedám na cyklo rykšu… A přijdu si jak hnusná tlustá běloška, co se nechává vozit pohublym Indem. Indovi nakonec upadne šlapka. Je mi ho líto, tak mu platím celou cestu, ačkoliv mě dovezl sotva do půlky. Stejně je vytočenej do vrtule a chce další peníze. Stydim se, že mám peníze.

Pateční mešita stojí dvě stovky, vyfasuju zablešenou květovanou zástěru (abych nepohoršovala) a kochám se. Usedám na šutr a čtu v bedekru něco málo z historie. První věta mě vrací do indický reality – Za vstup do mešity se neplatí. Stačí jen dodat - BLBKO. Jsem vytočená do vrtule, Indům začínám říkat joudelíni a přestávám mít výčitky svědomí kvůli tomu, že jsem hnusná, tlustá, bohatá běloška. Do hotelu jdu pěšky. Jsem šťastná, že existuje můj plesnivej pokoj, ve kterym se můžu na chvíli schovat před hlukem, špínou, žebrákama … A vůbec celou Indií!

Druhý den, odjíždím do Agry. Nasedám do chicken class (rozuměj dobytčáku = vlaku) a těšim se na město, kde stojí Taj Mahal – věčná připomínka nehynoucí lásky Šáhdžáhána a Mumtáz Mahal. Ještě netušim, že Agra je poměrně opruz a že chytřejší by bylo omrknout Taj a zase rychle mizet v dáli.

Proč mám tak blbý sny? Kroutim se ve vlaku a je mi jasný, že stejně neusnu. Navzdory tomu, že je asi o dost jednodušší motat se ve vzdušných šatečkách se sklenkou rosé někde v jižní Francii, jsem docela happy, že jsem se rozhodla jet sem. Pořád jsou tu supr památky, supr oblečky a supr jídlo. A až bude nejhůř, tak se napiju vody z Gangy. Zabere to určitě líp než cyankáli. Jistota je jistota a v případě nouze to chci mít rychle za sebou.

 

 

 

Pila jsem vodu z Gangy? Proč je Agra opruz? Přežila jsem to? – Pokračování (snad) brzy!

Autor: Klára Hüttlová | pátek 26.11.2010 13:22 | karma článku: 35,91 | přečteno: 6465x
  • Další články autora

Klára Hüttlová

Proč se učíš švédsky? (2. část)

Sever je zkrátka návykovej. Jednou přeplujete Öresund (slabším povahám ostatně stačí nalodit se v Rostocku směr Dánsko) a jste chyceni. To vám řeknou všichni u nás v kurzu a nejen tam. Vážně. Chcete-li si zachovat jasnou mysl, bystrý úsudek, klidné spaní a i nadále se pohupovat na měkkém obláčku sladké nevědomosti, rozhodně nepřemýšlejte nad severem. (První část naleznete tady)

13.4.2015 v 22:19 | Karma: 12,44 | Přečteno: 646x | Diskuse| Cestování

Klára Hüttlová

Proč se učíš švédsky? (1. část)

Sever je zkrátka návykovej. Jednou přeplujete Öresund (slabším povahám ostatně stačí nalodit se v Rostocku směr Dánsko) a jste chyceni. To vám řeknou všichni u nás v kurzu a nejen tam. Vážně. Chcete-li si zachovat jasnou mysl, bystrý úsudek, klidné spaní a i nadále se pohupovat na měkkém obláčku sladké nevědomosti, rozhodně nepřemýšlejte nad severem.

11.4.2015 v 22:13 | Karma: 12,26 | Přečteno: 853x | Diskuse| Cestování

Klára Hüttlová

Koktejly a sny

- Žádní negramotní taxikáři, žádní kokrhající kohouti uprostřed noci, nikdo se se mnou nechce vyfotit, nikdo mi nenabízí úžasný naušničky, netroubí se tady, nedávaj tu super hindy filmy, zima je tu, krysy tu neběhaj... Je to tady strašně sterilní. - Zaúpěla jsem při pohledu na listopadovou Prahu. Taxikář na se na mě otočil a pozdvihl obočí.

9.12.2012 v 15:07 | Karma: 11,19 | Přečteno: 1345x | Diskuse| Cestování

Klára Hüttlová

Uměleckoprůmyslový víkend

Chodit na muzejní noc je čistej nerozum. To ví každém malej harant. Vzpomínám si, bylo to před lety, nic zlého netuše, dojela jsem na Staroměstskou a vstoupila do Uměleckoprůmyslového muzea. Temno, mraky lidí, někde v dáli tušené, chabě osvícené exponáty.Dav mě nesl, sotva jsem popadala dech a marně hledala ceduli s nápisem „Východ“. Svůj omyl jsem nakonec rozdýchávala na schodech s výhledem na židovský hřbitov. Snažila jsem se najít pokoj v duši.

1.7.2011 v 16:20 | Karma: 10,25 | Přečteno: 1725x | Diskuse| Kultura

Klára Hüttlová

Kolik stojí sex? A kolik láska?

Doba konzumu a nakupování nás mění ve zvířátka. Nejdříve sedíme dlouhé hodiny připoutání ke kancelářské židli, abychom posléze trávili volné chvíle lovem v nákupních centrech. Všechno má svojí cenu – víno z Francie, nový parfém od Gucciho i boty od Baťy. Víme, kde nakoupit levně i kde nakoupit luxusně. Dovedeme si spočítat, kolik utratit za pravou pashiminu a je nám jasné, že ta od vietnamského klenotníka z rohu ulice, je dobrá leda tak na vytření podlahy. Ocenit dokážeme všechno. Ale jaká cenovka visí na komoditách jako sex, vztah a láska?

30.6.2011 v 23:03 | Karma: 16,49 | Přečteno: 2889x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  14:05

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 75
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2608x
Prý vypadám exoticky a mám docela hezký … oči. Miluju umění, muže (někdy, některé) a ženy. Často tlachám v kavárnách a občas hraju divadlo. Jsem naivní cíťa a podle toho tento blog vypadá.

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky