Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Můj život je nudný k uzívání

Končila jedna „vzrušující“ etapa. Etapa probdělých nocí, etapa hypnotizování  mobilního telefonu, etapa kdy jsem nemohla jíst, etapa kdy jsem tři hodiny byla v sedmém nebi a tři neděle v pekle. Prostě etapa - jsem zamilovaná a chovám se jako retard. Pak to skončilo a já trochu brečela.

Až jsem se jednou probudila. S bolavou hlavou a prázdnou flaškou od vína vedle postele. Přibližně v poledne. Vypla jsem mp3, kde mi dokola běželo Stairway to heaven. Stačilo. Šourala jsem se prázdným bytem, abych si uvařila čaj. Je to vlastně vždycky stejný. Nejdřív ho potkám, jsem múza, jsem úžasná chápající, nejlepší atd … A pak se to nějak zvrtne a já najednou zjistím, že to co dělám už vůbec nejsem já. Že jsem jenom vystresovanej na smsku čekající uzel nervů. Velmi důstojné. A tak jsem povstala a rozhodla se žít nudný život k uzívání. Bez mužů, bez citů. Prázdnej, ale klidnej.

Utřela jsem poslední slzu a začla se toulat po divadlech, klubech a kavárnách. Umění je to jediné, co tomuhle pošahanému světu dává smysl. Koupila jsem si vstupenku na souborné dílo Williama Shakespeara a viděla strašidelný historky v Celetný. Oblíbené autory jsem nasávála společně s vínem na autorských čteních. Poslouchala jsem kapely, které nikdo nezná a  pak nadšeně jásala na jejich koncertech. Když jsem se podívala do diáře, zjistila jsem, že až do Vánoc budu stát o víkendech na jevišti a zbytek populace svým uměním těšiti. Jásala jsem. Jsem vyrovnaná.

Proměnu jsem si plně uvědomila ve chvíli, kdy jsem si lehkovážně brouzdala životem. Od dobrodružství k dobrodružství, svůj zrak nezastřen žádnými pitomými city. Navzdory tomu, že mi občas nějaká kamarádka položila hlavu na rameno, slzy na tvářích. Chápavě jsem kývala a naslouchala. Někdy stěží potlačovala smích. – A ještě k tomu hrajou v rádiu Stairway to heaven. Asi se rozpláču. – vzlykala mi do telefonu Renata, zrovna prožívající těžký láskobol. Opravdu jsem tak cynická? Opravdu může být někdo tak pitomý?

Může. Začala jsem chodit na francouzštinu. Angličtina šla stranou. Nová práce si to žádala a francouzštinu jsem od maturity neviděla. Dostala jsem soukromé lekce. Přišel hubený, pobledlý Francouz s velkýma modrýma očima. To vydejchám.

Na první hodině vyzvídal, kulil na mě ty svý velký oči a mluvil o tom, jak je to v la République tchèque fajn. A já přemýšlela, jak se řekne zbožňuju Francii. To vydejchám.

Na druhý vykládal, jak byl kdysi na koncertu tehdy ještě no-name kapely Coldplay, jak to bylo intimní, malý a super. Asi si myslel, že to udělá dojem. Taky vykládal, že skládá, jestli si to nechci poslechnout. Nejspíš jsem měla být okouzlena muzikantem. Bídák. Napsala jsem si adresu jeho myspace. To vydejchávám

Na třetí jsem nadšeně básnila o jeho talentu. A ptala se ho kdy bude mít koncert. Jasně, vydejchávám to s přehledem.

Na čtvrtý se mě zeptal, jestli se nechci stát tmavovlasou Marilyn a zahrát si v jeho videoklipu.

A tak jsem šla domu. Vydejchávala jsem to nad sklenkou vína. Tmavovlasá Marilyn…. kroutila jsem se před zrcadlem. Zadek bych na to rozhodně měla. Není to náhodou znamení? Znamení, že jsem měla zůstat u angličtiny? Asi si pustím Stairway to heaven.

Autor: Klára Hüttlová | čtvrtek 21.1.2010 11:55 | karma článku: 23,81 | přečteno: 2736x
  • Další články autora

Klára Hüttlová

Proč se učíš švédsky? (2. část)

Sever je zkrátka návykovej. Jednou přeplujete Öresund (slabším povahám ostatně stačí nalodit se v Rostocku směr Dánsko) a jste chyceni. To vám řeknou všichni u nás v kurzu a nejen tam. Vážně. Chcete-li si zachovat jasnou mysl, bystrý úsudek, klidné spaní a i nadále se pohupovat na měkkém obláčku sladké nevědomosti, rozhodně nepřemýšlejte nad severem. (První část naleznete tady)

13.4.2015 v 22:19 | Karma: 12,44 | Přečteno: 646x | Diskuse| Cestování

Klára Hüttlová

Proč se učíš švédsky? (1. část)

Sever je zkrátka návykovej. Jednou přeplujete Öresund (slabším povahám ostatně stačí nalodit se v Rostocku směr Dánsko) a jste chyceni. To vám řeknou všichni u nás v kurzu a nejen tam. Vážně. Chcete-li si zachovat jasnou mysl, bystrý úsudek, klidné spaní a i nadále se pohupovat na měkkém obláčku sladké nevědomosti, rozhodně nepřemýšlejte nad severem.

11.4.2015 v 22:13 | Karma: 12,26 | Přečteno: 853x | Diskuse| Cestování

Klára Hüttlová

Koktejly a sny

- Žádní negramotní taxikáři, žádní kokrhající kohouti uprostřed noci, nikdo se se mnou nechce vyfotit, nikdo mi nenabízí úžasný naušničky, netroubí se tady, nedávaj tu super hindy filmy, zima je tu, krysy tu neběhaj... Je to tady strašně sterilní. - Zaúpěla jsem při pohledu na listopadovou Prahu. Taxikář na se na mě otočil a pozdvihl obočí.

9.12.2012 v 15:07 | Karma: 11,19 | Přečteno: 1345x | Diskuse| Cestování

Klára Hüttlová

Uměleckoprůmyslový víkend

Chodit na muzejní noc je čistej nerozum. To ví každém malej harant. Vzpomínám si, bylo to před lety, nic zlého netuše, dojela jsem na Staroměstskou a vstoupila do Uměleckoprůmyslového muzea. Temno, mraky lidí, někde v dáli tušené, chabě osvícené exponáty.Dav mě nesl, sotva jsem popadala dech a marně hledala ceduli s nápisem „Východ“. Svůj omyl jsem nakonec rozdýchávala na schodech s výhledem na židovský hřbitov. Snažila jsem se najít pokoj v duši.

1.7.2011 v 16:20 | Karma: 10,25 | Přečteno: 1725x | Diskuse| Kultura

Klára Hüttlová

Kolik stojí sex? A kolik láska?

Doba konzumu a nakupování nás mění ve zvířátka. Nejdříve sedíme dlouhé hodiny připoutání ke kancelářské židli, abychom posléze trávili volné chvíle lovem v nákupních centrech. Všechno má svojí cenu – víno z Francie, nový parfém od Gucciho i boty od Baťy. Víme, kde nakoupit levně i kde nakoupit luxusně. Dovedeme si spočítat, kolik utratit za pravou pashiminu a je nám jasné, že ta od vietnamského klenotníka z rohu ulice, je dobrá leda tak na vytření podlahy. Ocenit dokážeme všechno. Ale jaká cenovka visí na komoditách jako sex, vztah a láska?

30.6.2011 v 23:03 | Karma: 16,49 | Přečteno: 2889x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

  • Počet článků 75
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2608x
Prý vypadám exoticky a mám docela hezký … oči. Miluju umění, muže (někdy, některé) a ženy. Často tlachám v kavárnách a občas hraju divadlo. Jsem naivní cíťa a podle toho tento blog vypadá.

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky