Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kolik stojí sex? A kolik láska?

Doba konzumu a nakupování nás mění ve zvířátka. Nejdříve sedíme dlouhé hodiny připoutání ke kancelářské židli, abychom posléze trávili volné chvíle lovem v nákupních centrech. Všechno má svojí cenu – víno z Francie, nový parfém od Gucciho i boty od Baťy. Víme, kde nakoupit levně i kde nakoupit luxusně. Dovedeme si spočítat, kolik utratit za pravou pashiminu a je nám jasné, že ta od vietnamského klenotníka z rohu ulice, je dobrá leda tak na vytření podlahy.  Ocenit dokážeme všechno. Ale jaká cenovka visí na komoditách jako sex, vztah a láska?

Ženy jsou od přírody pečovatelky a ochranitelky rodinných krbů, píše se v populárně naučných knihách. Při výběru partnera, ať už vědomě, či podvědomě, tíhnou k mužům bohatým, schopným a silným. Chtějí  tak zajistit kvalitní život nejen sobě, ale především svým dětem.  Jinými slovy, ženy jsou andělská stvoření pečující o dobro svoje i jiných.

Muži podobnou situaci vidí jinak. Ženy hledají chlapíka se správnou výší konta – napsal mi jednou jeden „ctitel“. A navíc se chtějí hned vdávat – čti zlegalizovat dispoziční právo k manželově účtu. A pak se nechat vydržovat. Žena je zkrátka prachsprostá kurtizána.

Dlouhý čas jsem se domnívala, že podobné teorie vymýšlejí muži neúspěšní.  Ti, kteří nejsou dost hezcí, aby zaujali na první pohled. Ti, kteří nebyli obdarováni ukecávacím talentem, aby rozesmáli i tu nejchladnější královnu. Zkrátka ti, kteří nevládnou tajemným darem alfa samců, dostat do postele tu největší kost z celé téhle planety.  Tyhle bety až omegy, pak sedí doma a spřádají teorie o luxusních vysavačkách bankovních účtů, aby se ubezpečili o své dokonalosti. Až jednou…

Alici je pětatřicet, je rozvedená a má jedno dítko. Skoro to vypadá na politováníhodný osud. Skoro… Alice vypadá jako kříženec Agátky a Simči. Má dlouhé tmavé husté vlasy – napletené. Tvář je vylepšená botoxem, prsa silikonem. Minulý víkend trávila v pětihvězdičkovém hotelu na Hluboké. Příští týden letí do Dubaje. Potkáváme se občas v práci.

Zatímco já škudlím na dovolenou v Rumunsku, Alice minulý týden vykládala o tom, kterak neví, jestli léto raději trávit v Saint-Tropez, či na Korfu. Taky vlastně moc neví s kým, protože do Saint-Tropez by mohla jet s Josefem a na Korfu s Ignácem. Nebo je to naopak? Když tam tak stála nad prospekty různých cestovních kanceláří s výrazem hodným hrdinky ze Sofiiny volby, pochopila jsem. To, o čem jsem si myslela, že existuje jen v přebujelé fantazii zoufalých mužů, stálo přede mnou v celé své silikonové kráse.

Vzpomněla jsem si na „ctitele“, uraženého vypočítavostí žen jako je Alice. Dumala jsem, co ho tolik pobuřuje. Alice ani náznakem nenaznačuje příslib čehokoliv víc, než jen obchodu. Dobře zvolený obal, pod kterým se skrývá luxusní doplněk pro muže. Neloví lásku, ale peníze. Je ochotná podepsat smlouvu a dodržet podmínky. Každá úmluva má ale dvě strany - prodejce a kupce. A co čeká kupec, že dostane za svoje peníze? Vztah? Lásku? Budoucí matku svých dětí? Rozhodně bych muže nepodceňovala, i ti bohatí mívají IQ vyšší než malé.

Asi by mělo následovat lamentování nad tím, kterak jsem si koupila permanentku do posilovny a zaplatila za nový hrudník. Jak jsem, naiva, pochopila, že platit nájem ze své výplaty je totálně out a poslala k čertu všechny ty ztracené existence bez koruny. „Ctitelovi“ bych tím potvrdila teorii a sama sobě určitě přilepšila. Dívala jsem se na Alici a bylo mi jí líto. Doba, která dokáže dát čárový kód vínu, parfému i botám, ho dala i Alici.

Pravdou je, že koupit se dá všechno. Sex, láska, vztah. Tajemstvím není ani to, že každý má svojí hodnotu. Někdo se prodá za pár sladkých koktejlů, jinému stačí dobře zvolená slova, další se oddá druhému jen za svatbu. Alice si užije dovolenou v Saint-Tropez.  Každý máme někde cenovku, ne na každé je ale napsaná částka a měna.

 

napsáno pro www.managerka.cz

Autor: Klára Hüttlová | čtvrtek 30.6.2011 23:03 | karma článku: 16,49 | přečteno: 2889x
  • Další články autora

Klára Hüttlová

Proč se učíš švédsky? (2. část)

Sever je zkrátka návykovej. Jednou přeplujete Öresund (slabším povahám ostatně stačí nalodit se v Rostocku směr Dánsko) a jste chyceni. To vám řeknou všichni u nás v kurzu a nejen tam. Vážně. Chcete-li si zachovat jasnou mysl, bystrý úsudek, klidné spaní a i nadále se pohupovat na měkkém obláčku sladké nevědomosti, rozhodně nepřemýšlejte nad severem. (První část naleznete tady)

13.4.2015 v 22:19 | Karma: 12,44 | Přečteno: 646x | Diskuse| Cestování

Klára Hüttlová

Proč se učíš švédsky? (1. část)

Sever je zkrátka návykovej. Jednou přeplujete Öresund (slabším povahám ostatně stačí nalodit se v Rostocku směr Dánsko) a jste chyceni. To vám řeknou všichni u nás v kurzu a nejen tam. Vážně. Chcete-li si zachovat jasnou mysl, bystrý úsudek, klidné spaní a i nadále se pohupovat na měkkém obláčku sladké nevědomosti, rozhodně nepřemýšlejte nad severem.

11.4.2015 v 22:13 | Karma: 12,26 | Přečteno: 853x | Diskuse| Cestování

Klára Hüttlová

Koktejly a sny

- Žádní negramotní taxikáři, žádní kokrhající kohouti uprostřed noci, nikdo se se mnou nechce vyfotit, nikdo mi nenabízí úžasný naušničky, netroubí se tady, nedávaj tu super hindy filmy, zima je tu, krysy tu neběhaj... Je to tady strašně sterilní. - Zaúpěla jsem při pohledu na listopadovou Prahu. Taxikář na se na mě otočil a pozdvihl obočí.

9.12.2012 v 15:07 | Karma: 11,19 | Přečteno: 1345x | Diskuse| Cestování

Klára Hüttlová

Uměleckoprůmyslový víkend

Chodit na muzejní noc je čistej nerozum. To ví každém malej harant. Vzpomínám si, bylo to před lety, nic zlého netuše, dojela jsem na Staroměstskou a vstoupila do Uměleckoprůmyslového muzea. Temno, mraky lidí, někde v dáli tušené, chabě osvícené exponáty.Dav mě nesl, sotva jsem popadala dech a marně hledala ceduli s nápisem „Východ“. Svůj omyl jsem nakonec rozdýchávala na schodech s výhledem na židovský hřbitov. Snažila jsem se najít pokoj v duši.

1.7.2011 v 16:20 | Karma: 10,25 | Přečteno: 1725x | Diskuse| Kultura

Klára Hüttlová

Princové a ti ostatní

„Moje kamarádka si pro mě představovala někoho, kdo mě bude na rukou nosit. Ale víte co, svět není ideální! Takhle to přece nikdy není! Proto ona dodneška partnera nemá, já ano.“ Vendula Auš Svobodová. Zaklapla jsem starší číslo časopisu pro ženy. Být kamarádkou Vendulky, už s ní nikdy nepromluvím! Byla moje první myšlenka. A nemá náhodou pravdu? Byla moje druhá myšlenka.

30.5.2011 v 17:11 | Karma: 17,17 | Přečteno: 2240x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 75
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2608x
Prý vypadám exoticky a mám docela hezký … oči. Miluju umění, muže (někdy, některé) a ženy. Často tlachám v kavárnách a občas hraju divadlo. Jsem naivní cíťa a podle toho tento blog vypadá.

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky